Afscheid ds. Marjo den Bakker

Op zondag 18 juli heeft dominee Marjo den Bakker afscheid genomen van de Protestantse Gemeente Roosendaal. Zij vertrekt naar de Protestantse Gemeente Oud-Beijerland en de Gereformeerde kerk Puttershoek-Maasdam.

Marjo is bijna tien jaar predikant geweest in onze gemeente. Een periode die zich kenmerkte door vele ontwikkelingen. Een periode waarin zij samenwerkte met de dominees Fulco Timmers en André van den Bor, maar ook een tijd waarin zij er voor groot deel alleen voorstond. Marjo heeft zich de afgelopen jaren in het bijzonder ingezet voor de oecumene. Oecumenische vieringen en recentelijk tal van gezamenlijke initiatieven, zoals: het Pinksternoveen, het kerstproject Ster(k) Nieuws, de 40-dagenkalender en niet te vergeten de samenwerking met Spirit in Roosendaal. Ook ontwikkelde zij in Roosendaal, samen met vrijwilligers van de Kruiskerk, de Kliederkerk en vele Prikkelactiviteiten.

Marjo ging zelf voor in haar afscheidsdienst. Als afscheid kreeg zij van de gemeente een cheque van bijna € 800,00 voor de Roosendaalse speelgoedbank Heppie. Van de kinderen van de kindernevendienst kreeg zij een doos vol cadeautjes.  Peter den Otter en Tiny Dekker brachten samen een cantate van Bach ten gehore. Leane Compagne bedankte haar namens de gemeente en wenste haar veel zegen toe in haar nieuwe gemeenten. Ook spraken Teun Dekker, namens de Protestants Christelijke Basisschool De Kroevendonk, Margriet Siegel namens de Kring Kortendijk, Marjeet Verbeek van Spirit in Roosendaal en Wim Schot, namens de werkgroep pastoraat, haar toe. Wim onthulde samen met haar het schilderij Wolken, dat zij namens de gemeente als herinnering aangeboden kreeg. Het schilderij is gemaakt op basis van haar blog ‘Wolken’, dat op 3 maart 2021 op deze website verscheen.

Ter gelegenheid van haar afscheid hebben we het boekje ‘Goud op Snee’ uitgebracht met een selectie van de blogs, die zij eerder voor ons schreef. Tijdens de afscheidsdienst hebben we haar een aantal exemplaren voor familie, vrienden en bekenden aangeboden. Wil jij het boekje ook ontvangen? Je kunt nu op de website intekenen (ook leuk als cadeautje). Het boekje is gratis, maar een gift als bijdrage in de kosten wordt op prijs gesteld.

Hieronder vind je een paar foto’s van de afscheidsdienst op zondag 18 juli. Wil je reageren op Marjo’s afscheid(sdienst), dan kan dat ook hieronder.

0 reacties