Hulp nodig?

Wij vinden het belangrijk om te helpen, daar waar nodig en waar mogelijk. Of het nu gaat om financiële problemen, ziekte, eenzaamheid of na het overlijden van een partner of familielid. In onze gemeente zijn er vrijwilligers die hulp bieden. Een luisterend oor, hulp bij praktische zaken of samen op zoek gaan naar oplossingen. En natuurlijk kun je ook altijd terecht bij onze predikanten.

Onze hulp is voor iedereen toegankelijk. Dus niet alleen voor leden van de Kruiskerk. Heb jij hulp nodig? Neem dan contact met ons op.

Héél erg bedankt voor het kerstpakket.

Mijn kinderen en ik hebben erg genoten van het uitpakken (en later het eten) van alle cadeautjes.
We zijn jullie super dankbaar.

Het doet mij zo veel goed dat jullie aan ons denken.

Ik wil graag meer weten over jullie hulpverlening

• Hoe kunnen we je helpen?

Hulp geven

Onze gemeente steunt hulpverleningsprojecten in binnen- en buitenland. Elk jaar kiezen we één groot project waar we geld voor inzamelen en/of een handje bij helpen. Daarnaast steunen we tal van kleinere acties.

Vier keer per jaar schenken we de Voedselbank producten die ze anders niet krijgen. Ook helpen we dan mee bij de uitgifte van de pakketten. Met de kerst ontvangen meer dan 170 ouderen In Roosendaal en omgeving een kerstattentie. Via basisschool De Kroevendonk krijgen de gezinnen, die wel wat extra’s kunnen gebruiken, een kerstpakket.

Steun het werk van onze diaconie

Je kunt het werk van onze diaconie steunen door een gift over te maken. Zo kunnen wij nog meer mensen helpen!

Welk bedrag wil jij geven?

HARTELIJK DANK!

We steunen ook projecten in het buitenland

In onze gemeente geven we niet alleen hulp aan mensen in Nederland, maar steunen ook projecten in het buitenland. Elk jaar kiezen we één groot project. De commissie voor Zending, Werelddiaconaat en Ontwikkelingssamenwerking, kortweg ZWO commissie, organiseert tal van activiteiten waarmee zij voor dat project geld inzamelen.

ZWO-jaarproject 2023-2024: Een betere toekomst voor straatkinderen in Yogyakarta

Lees hier meer over dit project. Je kunt dit project steunen door mee te doen aan de activiteiten, die de ZWO commissie organiseert en/of door een gift over te maken.

Welk bedrag wil jij geven?

HARTELIJK DANK!

Wil je meer weten over ons jaarproject of wil je weten hoe je dit project kunt steunen? Vul dan het invulformulier in en wij nemen contact met je op.

Protestantse Kerk

De Protestantse Gemeente Roosendaal maakt deel uit van de Protestantse Kerk in Nederland.

Sint Lucasplein 1
4703 HX Roosendaal