Afscheid ds. André van den Bor.

Op zondag 4 juli heeft dominee André van den Bor afscheid genomen van de Protestantse Gemeente Roosendaal. Hij vertrekt naar Groningen, waar hij predikant wordt van de Hervormde gemeente Maarland Loppersum.

André is ruim drie jaar predikant geweest in onze gemeente. Een bijzondere periode die voor een groot deel bepaald werd door de beperkingen vanwege maatregelen tegen het coronavirus. Desondanks, of soms dankzij die omstandigheden, heeft hij samen met zijn collega en de vrijwilligers veel nieuwe initiatieven kunnen ontwikkelen.

André ging zelf voor in zijn afscheidsdienst. Als afscheid kreeg hij van de gemeente een cheque van ruim € 850,00 voor het project Kinderen in de Knel van Kerk in Actie. Van de kinderen van de kindernevendienst kreeg hij een doos vol cadeautjes.  Leane Compagne bedankte hem namens de gemeente en wenste hem veel zegen in zijn nieuwe gemeente toe. Ook spraken Teun Dekker, namens de Protestants Christelijke Basisschool De Kroevendonk, en Tiny Dekker, namens de werkgroep pastoraat hem toe. Tiny verzorgde eveneens een compositie van een Duitse componist op het orgel.

Ter gelegenheid van zijn afscheid hebben we het boekje ‘Gulden Krakelingen’ uitgebracht met een selectie van de blogs, die hij eerder voor ons schreef. Tijdens de afscheidsdienst hebben we hem een aantal exemplaren voor familie, vrienden en bekenden aangeboden. Wil jij het boekje ook ontvangen? Je kunt nu op de website intekenen (ook leuk als cadeautje). Het boekje is gratis, maar een gift als bijdrage in de kosten wordt op prijs gesteld.

Hieronder vind je enige foto’s van de afscheidsdienst op zondag 4 juli. Wil je reageren op André’s afscheid(sdienst), dan kan dat eveneens hieronder.

1. Guus Swillens

Beste André, wij – onze Corrie en ik – mochten een aantal keren te gast zijn in de Kruiskerk bij door jou geleide diensten. Diensten waar we met plezier én ontzag aan terugdenken. Geëmotioneerd waren we in de dienst waarin je de armoede van op vuilnisbelt levende kinderen afzette tegen onze overvloed, met woorden als “waar moet ik voor bidden, waar moet ik om vragen, ik heb alles toch”. Nog nooit hadden we een hele kerkelijke gemeenschap zó op het puntje van hun stoel zien zitten, om geen woord van jou te missen. We komen ook luisteren in Loppersum als je daar een beetje op gang bent gekomen. Wijk bij Duurstede ligt tenslotte er mooi tussen in. Met een hartelijke en dankbare groet, mede namens onze Corrie, Guus Swillens. Oh ja, de ‘krakelingen’ hebben we al besteld.