De diaconie zal komende zondag een extra deurcollecte houden voor de slachtoffers van de aardbeving in Turkije en Syrië.

Wij sluiten daarbij aan bij de oproep van Kerk in Actie.

Bij de aardbeving in Turkije en Syrië zijn honderdduizenden mensen getroffen door meerdere krachtige aardbevingen en naschokken.

De samenwerkende hulporganisaties – waaronder Kerk in Actie – bundelen de krachten in Giro555 en komen samen in actie voor de slachtoffers van dit verschrikkelijke natuurgeweld.

De bevingen veroorzaakten enorm veel schade, het aantal doden en gewonden is bijna niet te bevatten. Minstens 650.000 mensen in Turkije en Syrië zijn hun huis ontvlucht vanwege de aardbevingen. Ze zijn afhankelijk van noodopvang, of slapen noodgedwongen in tenten, auto’s of in de buitenlucht.