Op maandag 29 mei (tweede Pinksterdag) is de landelijke Open Kerkendag. Ook de protestantse kerken van Oudenbosch, Oud Gastel en Roosendaal doen mee.

De kerken zijn open tussen 10.00 en 16.00 uur. Buiten een rondleiding door de kerk is er in elke kerk ook iets te doen. Zo zijn er Oud Hollandse spelletjes in de kerk in Oud Gastel, kan men in Oudenbosch een lunch gebruiken of iets lekkers nuttigen en is in de Kruiskerk in Roosendaal een expositie van schilderijen van Corrie Reingoudt-van der Maas, die zij zelf toelicht.

– Protestantse Kerk te Oudenbosch, Fenkelstraat 24, 4731 JB Oudenbosch
– Protestantse Kerk Oud Gastel, Dorpsstraat 13, 4751 AH Oud Gastel
– Kruiskerk, Sint Lucasplein 1, 4703 HZ Roosendaal

Fietstocht
Op dezelfde dag organiseren de drie kerken een fietstocht. Er zijn verschillende routes variërend van 20, 30, 35, 40 tot 50 kilometer. Tijdens deze tocht kunnen de deelnemers de drie kerken bezoeken en op verschillende locaties een rustpauze inlassen.
Deelnemen kost € 7,50 voor volwassenen en € 2,50 voor kinderen tot en met 12 jaar. De opbrengst is voor het project ‘Noodhulp & rampenpreventie in Ethiopië’ van Kerk in Actie, waarmee de gezamenlijke kerken hulp bieden aan de toenemende droogte en de honger van de mensen die daar wonen.
Nadere informatie of inschrijven kan per e-mail: zwo@pgrkruiskerk.nl.