• Dit evenement is voorbij.

Kerkdienst Pasen – 10.00 uur

31 maart

Voorganger: ds. Wybren de Jong

Het is Pasen!!!
We vieren de opstanding van Christus in een vreugdevolle dienst met medewerking van het koor Voices in Praise (VIP).

De liefde van God blijkt sterker te zijn dan de dood en ieder die Christus volgt mag een nieuw leven in Hem ervaren.

In deze vreugdevolle dienst zal Tonja Nortier bevestigd worden als diaken. Na de dienst is er gelegenheid haar te feliciteren.

Uitleg van de liturgische schikking voor Pasen 31 maart 2024
De aarde, welke de laatste weken centraal stond in elke liturgische schikking,  staat op deze eerste Paasdag in het volle licht  te stralen. Het wit wordt geassocieerd met licht, goedheid en onschuld. Het groen van de graspollen in de aarde  verwijzen naar een levende aarde, opbloeiend na een periode van duisternis. Groen is de dominante kleur in de natuur, symbool voor een nieuw begin en voor groei en ontwikkeling. Het nieuwe leven stroomt uit de aarde. Voorjaarsbloemen en bloesemranken vormen samen een levensader.

Rabboeni – Meester
stralende getuige
van een nieuw begin
troost en vertrouwen
het leven mag stromen……….

Je bent van harte welkom in deze viering! Er is elke week kindernevendienst. Ook drinken we, elke zondag na de kerkdienst, samen koffie, thee of iets fris. Op iedere eerste en derde zondag van de maand is er jongerendienst voor jongeren vanaf de brugklas tot en met 18 jaar. Je bent van harte welkom in het jeugdhonk van de Kruiskerk. Je kunt de kerkdienst live of op een later moment online meebeleven via de website. Klik daarvoor op de knop ‘Dienst meebeleven’. Klik op de knop ‘Liturgie’ en je kunt de liturgie bekijken of printen, zodat je de viering thuis nog beter kunt volgen.

Ambtsdragers Lezingen Liederen
Tiny Dekker Genesis 1: 1 – 5 NLB 213: 1, 3 en 4
Organist: Jeremia 31: 31 – 34 VIP: Dit is de dag
André v.d. Akker Johannes 20: 1 – 18 NLB 637: 1 – 4
Koster:   NLB 360: 1 – 4
Tiny Pot   NLB 841: 1 – 2
Lector:   VIP: Hallelujah (NL taal)
Marijke van Rijn   VIP : “Christ arose, He’s alive”
    VIP: Love rolled the stone away
    NLB 630: 1 – 3
    NLB 634: 1 – 2
    (U zij de Glorie)

Collectes

De eerste collecte is bestemd voor: Paascollecte Kerk in Actie – Werelddiaconaat, Colombia – Kansarme jongeren opleiden voor horeca
In het noorden van Colombia komen steeds meer toeristen naar de Caraïbische kust. Kansarme jongeren, die op zoek zijn naar werk, kunnen in hun eigen omgeving leren hoe ze aantrekkelijke en gezonde maaltijden kunnen koken, onder andere in een rijdende kookschool. Zo kunnen ieder jaar 80 jongeren worden opgeleid voor werk in hotels, restaurants of foodtrucks, niet alleen als kok maar ook als receptionist, ober of achter de bar. En wie een eigen bedrijf wil starten, krijgt een mentor uit de horecasector. Meer lezen: www.kerkinactie.nl/jongerenhoreca

De tweede collecte is bestemd voor het eigen kerkenwerk.

Je kunt bijdragen via de app GIVT, met collectebonnen of contant, of door je gift over te maken op IBAN NL83 RABO 0373 7281 15 t.n.v. Protestantse Gemeente Roosendaal onder vermelding van het collectedoel.

Collectebonnen zijn op de eerste zondag van de maand, na afloop van de kerkdienst, in de Kruiskerk verkrijgbaar. Je kunt gelijk contant afrekenen of pinnen.

Hoe heb jij deze dienst beleefd?
Heb je een opmerking, vraag of idee, laat het ons weten. Als je wilt dat we contact met je opnemen stuur ons dan een e-mail of vul het contactformulier in. Vergeet niet je naam, telefoonnummer en/of mailadres te vermelden.

0 reacties

Datum: