Zondag 12 maart werden we hartelijk ontvangen door gemeenteleden van de Protestantse Kerk Woensdrecht en hun predikant ds. Wim Lolkema.
De ontvangst was in een ruimte van de zaalkerk in Ossendrecht, een vroeg 19e eeuws gebouw waar zowel kerk als pastorie onder gebracht zijn.
De groep van meer dan 25 deelnemers bestond niet alleen uit gemeenteleden van de Kruiskerk, ook gemeenteleden uit Ossendrecht waren aanwezig.
Maar misschien sla ik nu wel de plank mis. De Protestantse Gemeente Woensdrecht bestaat n.l. uit de  plaatsen Hoogerheide, Huijbergen, Ossendrecht, Putte en Woensdrecht. Dus het kan zo maar zijn dat er ook mensen uit andere plaatsen dan Ossendrecht aanwezig waren.

Na de ontvangst met koffie en thee gingen we naar de mooie en sfeervolle kerkruimte. Daar vertelde Gerie Luijendijk ons veel over de geschiedenis van de Protestantse kerken van de gemeente Woensdrecht. Alle deelgemeentes kwamen aan bod en ter ondersteuning van haar verhaal liet ze ons betreffende materialen uit de verschillende kerken zien. Ook vertelde ze ons over het gemeenteleven vandaag de dag. We kregen zo een goed beeld van onze buurgemeente.

Daarna was het tijd voor de wandeling op de Brabantse Wal. We werden begeleid door Leo de Heijer, natuurgids bij Brabants Landschap en lid van de Protestantse Gemeente Woensdrecht, die ons van alles vertelde over het ontstaan van de Brabantse wal. Ook wees hij ons op specifieke elementen in het landschap tijdens de wandeling. Het was prima wandelweer en er was volop gelegenheid om met elkaar in gesprek te gaan tijdens het wandelen.

Na de wandeling sloten we de middag met een drankje (en een hapje ‘van het huis’) gezellig af in een plaatselijke uitspanning.

In het najaar hoopt de werkgroep Inspiratie weer een Kruispaadje te organiseren.