Zondag 11 september 2022 was de startzondag binnen de Kruiskerk in Roosendaal. Mooi om te zien dat zoveel mensen er aan meegewerkt hebben. Maar ook de kerkgangers zorgden voor een heerlijke geurende bloemenzee tijdens de dienst.

Het werd een bijzondere dienst, ook omdat een groot deel van de dienst voor en door de jongeren (met hulp van de leiding van de Kindernevendienst) werd gedaan. Tijdens de dienst gingen drie kinderen vanuit de KND over naar de jongerendienst.

Jongeren (Naomi, Elin en Kevin) luisterden de dienst op met muziek. Ook lazen de jongeren samen met de lectrice en de voorganger de schriftlezing voor. Fijn dat de jeugd steeds een actieve(re) rol heeft/ krijgt binnen de gemeenschap van de PGR. Want wie de jeugd heeft….. Tijdens de dienst werden er ook inspirerende filmpjes getoond en liedjes beluisterd en bekeken die prachtig aansloten bij de inhoud van de dienst, de lezingen en tijdens de overweging.

De voorganger, mw. Arianna Lodder, had in de orde van dienst een heel mooie balans gevonden tussen de rol van de kinderen, de jongeren, de filmpjes, de lezingen en de liederen die we gezamenlijk hebben gezongen. Alles samen maakte er een bijzondere, mooie en levendige STARTZONDAG van.

0 reacties