De commissie voor Zending, Werelddiaconaat en Ontwikkelingssamenwerking organiseert op tweede Pinksterdag een fietstocht, dit jaar is dat op maandag 6 juni. Er zijn routes van ca. 15 tot ca. 45 km. Alle routes zijn samengesteld aan de hand van fietsknooppunten en zijn dus eenvoudig te volgen. Je kunt natuurlijk de route onderbreken of eerder afbreken als dat beter uitkomt. Ook kun je de routes met elkaar verbinden.

Je kunt kiezen uit 3 routes:

1. Nispen en Essen (ca. 15 km. of met uitbreiding ca. 45 km.)
2. Rucphen (ca. 22 km.)
3. Wouwse Plantage, Heerle, Wouw, optie Bergen op Zoom (ca. 25 km. of met uitbreiding ca. 40 km.)

Verschillende gemeenteleden ontvangen jullie graag in hun tuin. Je kunt er pauzeren en een versnapering kopen, bijvoorbeeld iets te drinken of een appel. De opbrengst is voor het jaarproject: ‘Opvang voor gestrande vluchtelingen in Griekenland’. Tijdens de fietsroute kun je bij gemeenteleden ook een Pinkstergroet in de brievenbus doen. In de routebeschrijvingen staan voorbeelden van bij wie je de Pinkstergroet zou kunnen brengen. Je kunt ook het adresboek van de kerk raadplegen en de Pinkstergroet bezorgen bij een aantal adressen die op jouw route liggen.

Je start vanaf je huisadres of elk gewenst knooppunt van de route. De weg naar het eerste knooppunt moet je zelf even zoeken. Je kunt starten vanaf 10.00 uur, om 17.00 uur zijn de adressen waar je kunt pauzeren dicht. Deelname kost € 7,50 per volwassene en € 2,50 voor kinderen t/m 12 jaar.

Je kunt je tot en met 1e Pinksterdag aanmelden. Als je je via de website aanmeldt, krijg je de routebeschrijvingen en Pinkstergroet vanaf een week voor 2e Pinksterdag per e-mail toegestuurd. Je kunt je ook per e-mail (zwo@pgrkruiskerk.nl) of op zondag 29 mei of 5 juni, na afloop van de kerkdienst, aanmelden en de materialen dan gelijk meenemen. We vragen je in dat geval het totaalbedrag van te voren over te maken op IBAN-bankrekeningnummer NL52 INGB 0003 4455 91 ten name van de Diaconie o.v.v. ‘ZWO fietstocht’. We gaan uit van goed weer en we wensen jou veel fietsgenot!

Je kunt je hieronder aanmelden: