VREDE VERBINDT VERSCHIL – Oecumenische vredesviering
Een impressie door Rint Wagenvoorde – Lector

Zondag 20 september was de oecumenische vredesviering. We kwamen samen in de Onze Lieve Vrouwekerk aan de Kade. Mary Zopfi- de Bruijn (pastoraal werker van de Sint Norbertusparochie) en ds. André van den Bor (predikant van de Protestantse Gemeente Roosendaal) gingen voor. Een aantal leden van het Sint Alphonsuskoor zongen enkele liederen.

Na een warme ontvangst zongen we het intredelied: ‘Open Uw hart voor ons’. Je merkte dat de aanwezigen enthousiast waren en het samenzijn de oecumenische gedachte bevordert. De interactie tussen Mary Zopfi, André van den Bor en de kerkgangers was fijn. Standpunten die aan de orde kwamen waren: ‘Geloof begint bij jezelf’ en/of ‘Geloof begint bij een ander’. De kerkgangers kwamen met leerzame antwoorden. Het (mannen-)koortje klonk fantastisch en het geluid van het orgel was indrukwekkend. Alweer een prachtige viering, om op terug te kijken.

Onze Lieve Vrouwekerk.
De Onze Lieve Vrouwekerk is nog niet zolang geleden gerestaureerd, heeft een prima akoestiek en een prachtige tuin, welke overdag vrij bezocht kan worden. Zeker de moeite waard, de kerk zelf is iedere zaterdagmiddag van 14.00 tot 15.30 uur open voor bezoek, er zijn dan vrijwilligers aanwezig.