Afgelopen weekend is de ‘tiny church’ in Almere geopend. Het is een heel bijzonder kerkje geworden. Het unieke van de Tiny Church is dat hij voor zijn eigen energie zorgt.
Zonnepanelen zorgen voor elektriciteit. Een zonneboiler zorgt voor warm water en verwarming. Om zoveel mogelijk zonnewarmte op te vangen, draait de Tiny Church.
Voor een kerkje is dat een prachtige symboliek. Lees vooral ook even het artikel. Klik op de foto hieronder om het artikel te lezen.

“Tiny Church”

Voordat dit kerkje er stond, reden ze in Almere rond in een tot kerkje verbouwde SRV-bus. Ik zou wensen dat we dat in Roosendaal nu hadden.
En dan zoiets als op de linkse foto……, natuurlijk gaat er niets boven het elkaar ontmoeten in de Kruiskerk.
Maar als dat niet mogelijk is voor je, dan zou ik zo wel naar je willen toe komen met de rijdende kerk.
Om even met elkaar te praten hoe het met je gaat. En waar ik ook zo benieuwd naar zou zijn: zijn er nu gedeelten uit de Bijbel die je bemoedigen of Bijbelse personen waar je je aan spiegelt?
Of bepaalde liederen die je thuis mee galmt omdat het in de kerk nu niet kan?
Nou ja, daar hoeft het natuurlijk niet over te gaan…… , maar ik denk dat je in zo’n rijdende kerk heel bijzondere gesprekken zou kunnen voeren daarover.
En dan komt er misschien wel een top tien uit van favoriete verhalen en/of personen en/of liederen.

Rijdende kerk

Ach, het is een beetje dagdromen…..  een rijdende kerk voor nu en een Tiny church voor ergens in de toekomst……
Dromen houden….., dát is belangrijk. Bij deze muziek gaat dagdromen heel goed. Bij mij dan.
Klik op de foto van Bach om te kunnen genieten (met het bekende “Air”)

Ds. Marjo den Bakker

1. Peter salomons

Geweldig Marjo.. war vindt je nu weer dit mooie mini kerkje , en dan die mobiele kerk ook nog ..! Hulde ..! Doet me denken aan de parlevinker die in de haven langs de schepen voer met allerhande kruidenierswaren .. soort varende SRVboot ..!,